Posts tonen met het label handmade. Alle posts tonen
Posts tonen met het label handmade. Alle posts tonen

10.9.14

Some artwork...



Nog een "hobby", waar ik graag mee bezig ben, tekenen! en dan het liefst met andere materialen! Al werk ik graag met fineliner... Hier een aantal foto's van wat ik tot nu toe heb gemaakt. De foto hier boven is het meest recent. 

30.6.14

LAMP OF BONES



De lamp die je hier boven ziet heb ik gemaakt van koeienbotten. Eerder was het een opdracht van school om een lamp te ontwerpen en ontwikkelen. Het idee wat ik toen had (botten maken van plastic) was binnen de tijd die we op dat moment hadden helaas niet gelukt... Toch wilde ik een lamp maken! Na langer na gedacht te hebben, bedacht ik dat ik ook èchte botten kon gebruiken. Hiervoor was ik naar de slager gegaan. Vervolgens hebben mijn moeder en ik de botten gekookt en schoongemaakt van vet en vlees.

Daarna hebben ze 1 jaar aan de kant gelegen, om te kijken wat er mee zou gebeuren (schimmel, afbreken van de botten, enz). Dit gebeurden allemaal niet. Ik kon dus aan de slag gaan met de lamp.

de fitting is gemaakt van papier pulp. de botten heb ik gelijmd en nogmaals bevestigd met zilverdraad. Dit voor stevigheid en contrast, bot tegenover metaal. 


14.6.14

SCHOOL PROJECT - FURNITURE DESIGN

Vanuit school kregen wij de opdracht om een meubel te ontwerpen en te maken. Met wat hulp van mijn klasgenoot en mijn vriend heb ik dit werk kunnen realiseren! Klik op "read more" voor meer foto's van het werkproces.