30.6.14

LAMP OF BONES



De lamp die je hier boven ziet heb ik gemaakt van koeienbotten. Eerder was het een opdracht van school om een lamp te ontwerpen en ontwikkelen. Het idee wat ik toen had (botten maken van plastic) was binnen de tijd die we op dat moment hadden helaas niet gelukt... Toch wilde ik een lamp maken! Na langer na gedacht te hebben, bedacht ik dat ik ook èchte botten kon gebruiken. Hiervoor was ik naar de slager gegaan. Vervolgens hebben mijn moeder en ik de botten gekookt en schoongemaakt van vet en vlees.

Daarna hebben ze 1 jaar aan de kant gelegen, om te kijken wat er mee zou gebeuren (schimmel, afbreken van de botten, enz). Dit gebeurden allemaal niet. Ik kon dus aan de slag gaan met de lamp.

de fitting is gemaakt van papier pulp. de botten heb ik gelijmd en nogmaals bevestigd met zilverdraad. Dit voor stevigheid en contrast, bot tegenover metaal. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten